Inflatie

Op 1 januari 2023 passen wij de jaarlijkse inflatiecorrectie toe. Hierdoor verandert het maandbedrag van de factuur per 1 januari 2023. Hieronder vind je de antwoorden op de meestgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op.

FAQs

  • Wat is inflatiecorrectie?

    Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandelijkse kosten van onze diensten. Inflatiecorrectie is dus niet nieuw maar speelt jaarlijks. Recent is het wel vaker in het nieuws. Het afgelopen jaar zijn de prijzen harder gestegen dan andere jaren. Inflatiecorrectie, maar ook de hoogte, kan bijna niet als een verrassing komen.

  • Is een inflatiecorrectie toegestaan?

    Ja, de inflatiecorrectie is in lijn met onze Algemene Voorwaarden.

  • Wat is de hoogte van de inflatiecorrectie?

    De inflatiecorrectie is 8,6% voor Cloud, Internet en Mobiel, gelijk aan de inflatiecorrectie van T-Mobile. De inflatiecorrectie is 14,5% voor ISDN/PSTN diensten, gelijk aan de inflatiecorrectie van KPN. De inflatiecorrectie is van toepassing op de vaste maandelijkse kosten van klanten die voor 1 oktober 2022 al klant waren. De inflatiecorrectie is niet van toepassing op de gesprekstarieven.

  • Wanneer gaat de inflatiecorrectie in?

    Met ingang van 1 januari 2023 passen wij de jaarlijkse inflatiecorrectie toe. Hierdoor verandert het maandbedrag van de factuur per 1 januari 2023.

  • Is de inflatiecorrectie ook van toepassing op de gesprekstarieven?

    Nee, de inflatiecorrectie is alleen van toepassing op de vaste maandelijkse kosten en niet op de gesprekstarieven.

  • Wat doen andere partijen in de markt m.b.t. inflatiecorrectie?

    Ook andere partijen in de markt hebben te maken met hogere kosten, ook zij verhogen jaarlijks de maandelijkse vaste kosten als gevolg van de inflatie.

  • Voor wie is de inflatiecorrectie van toepassing?

    De inflatiecorrectie is alleen van toepassing voor klanten die voor 1 oktober 2022 al klant waren en is enkel van toepassing op de vaste maandelijkse kosten van onze oplossingen voor Mobiel, Cloud, Internet en ISDN/PSTN.

  • Waarom is het inflatiepercentage voor ISDN/PSTN hoger?

    Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft effect op onze kosten. Sommige kosten stijger harder dan andere kosten. Van oudere diensten, zoals bijvoorbeeld WLR, zijn de kosten harder gestegen dan van andere diensten. Om die reden is het inflatiepercentage zoals door KPN bepaald bij ISDN/PSTN hoger dan bij andere diensten.